שוב הגננת התקשרה באמצע היום?

שוב הגננת התקשרה באמצע היום שהילד לא מרגיש טוב?
מה זה הפעם? ליחה? חום? שיעול?

אחת התופעות המוכרות לכל אמא בישראל (ו/או אבא כמובן) היא הופעת מספר הטלפון של הגננת  על המסך בפלאפון בזמן העבודה או הסידורים…..

ואחרי רגע של החסרת פעימה (אולי חלילה קרה משהו), הגננת מרגיעה, הכל בסדר, פשוט הילד לא מרגיש טוב/משלשל/מנוזל/ליחה/היא מרגישה שהוא חם/מנומנם/ היום לא משחק כמו תמיד/לא חיוני כהרגלו……….כנראה איזה וירוס, אבל צריך לבוא לקחת אותו מהגו כמה שיותר מוקדם, כי הוא לא יכול להישאר ככה…

אז אנחנו רצות (או רצים, כמובן) לקחת את הילד, והוא באמת קצת מצ'וקמק, חולה וצריך את הבית ואת החיבוק שלנו כהורים, הרבה מנוחה, תה חמים. ולפעמים המצב רוח של הילד/ה  הוא בכלל טוב אפילו, אבל החום עדיין גבוה והשלשולים עדיין במחזוריות..

אז מה קורה שם, בגן? שכשאנחנו שולחים את היקר לנו מכל לשם אבל הוא חוזר משם חולה?

ישנם המון סוגים של מחלות חורף, חלקן ויראליות, חלקן גם חיידקיות, וחשוב להגיע לבדיקת רופא לבירור ולקבלת טיפול תרופתי כראוי.

ברוב המקרים הסיבה תהיה וירוס. בתקופה של החורף, כשהחדרים בבית ובגן מאווררים פחות, והחימום ברובו הוא על ידי מזגנים- הוירוסים חוגגים. מתרבים על חשבונינו ועוברים מילד לילד, ממשפחה למשפחה.

הוירוס מתרבה ומתעופף לו ברוק, בנזלת, בשאריות צואה המועברת בין הילדים או בין הילדים והמטפלות, לעיתים הוירוסים מההפרשות נשארים על המשחקים השונים שבגן, על הבובות, הפלסטיקים, חדר השירותים או אפילו בארגז החול בחצר.  כשהילד מטעטש החיידקים או הווירוסים ישירות עוברים הלאה, לחברו, ומאחר ושטיפת הידיים וחיטוי הידיים אינו מושלם בגיל הזה, הוירוסים נשארים ומועברים לא רק דרך האוויר אלא גם דרך הידיים…

והילד שלכם, שטרם נחשף לוירוס הספציפי בעבר וזאת לו הפעם הראשונה במפגש עם וירוס זה, תוך שהוא מפתח נוגדנים להתגבר עליו, מושפע ישירות.

שימו לב שניתן וכדאי לשאול את הרופא או הרוקח על טיפול אנטיויראלי- האם יש משהו להקל על הסימפטומים של הוירוס, לחטא את האיזור, לקצר את משך המחלה של הילד הסובל ביחד עם ההורה המיואש?

לרכיבים טבעיים, בספרות העממית מיוחסות תכונות של יכולות אנטיויראליות- כמו חיטוי מקומי, הקלה בתסמינים הנלווים  של שיעול, אילחוש הכאב הנלווה לשיעול ביום או בלילה (פחות התעוררויות לילד ולהורה העייף)

אז בפעם הבאה, בחרו בסירופ הרבליס קיד של פלוריש, מכיל צמחים רפואיים, מתאים לילדים.

הרבליס קיד- גם הילדים עוברים את החורף בשלום

מיוצר בחברת תרופות ובעל כשרות העדה החרדית ירושלים

יש להתייעץ עם רופא או רוקח, אין הכתוב מהווה תחליף להמלצה רפואית

הכותבת היא דיאטנית קלינית RD, ואמא לארבעה

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out LoudPress Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out LoudPress Enter to Stop Reading Page Content Out LoudScreen Reader Support

נשמח לענות בהקדם

    מעדיפים להשאיר פרטים טלפונית? 1800-33-66-36
    התחייבות לדיסקרטיות מוחלטת

    תמיכה ללקוחות